Annons:
Etikettallmänt
Läst 1935 ggr
DinaAnnelie
2/25/12, 5:17 PM

Pensionat paradiset!

Hej! Jag heter Caroline och är student vid Stocholms universitet, jag läser etnologi.

Just nu har vi fått i uppdrag att skriva en liten rapport eller uppsats om man nu så vill. Vi skulle välja ett ämne som fångar vårt intresse och som är forskningsbart, jag valde den härliga filmen Pensionat paradiset.

Jag ska försöka få klarhet i vad det var i filmen som orsakade ett sådant liv från kritikerhåll? Pilsnerfilm fanns ju innan också, var det något i samhället vid den tidpunkten som avgjorde att just denna film var den som fick bägaren att rinna över ?

Jag skulle bli väldans tacksam om någon av er, kunniga medlemmar har tid att försöka sig på något svar……

Tack på förhand

Caroline….

Annons:
Kaj
2/28/12, 9:41 AM
#1

Spontant var det väl att man tyckte att den inte höll någon vidare kavlitet och itne var särskilt rolig. Men kritikerna fick fel för filmen blev ju en jätte succee som än idag håller.

Om du vill göra lite efterforskning så sök upp den artikel från stockholms koncerthus där den samlade filmkritiker eliten hade ett uppror mot filmen. Den artikeln kommer ge dig mer exakt vad de ansåg vara felet.

Wikipedia och Svensk filmdatabas har mer info om filmen och dess kritik

DinaAnnelie
2/28/12, 10:12 AM
#2

Tack så mycket för ditt svar!

Lars-Olof
2/28/12, 9:52 PM
#3

#2

Hör av dig, så kan jag fixa kontakter till "allt" du behöver…

Jag bor i Stockholm.

Mobilnummer: 0709-839268

Grosshandlare Lindberg
TOFS, Thor Odert Folke Sällskapet

DinaAnnelie
2/29/12, 5:23 PM
#4

Tack för vänligheten med att stå till tjänst:)

Jag ska försöka ställa iordning den information jag har hitills och se vad jag behöver mer av. Så jag kommer säkert kontakta dig inom en snar framtid för lite hjälp.

Upp till toppen
Annons: