Annons:
Etikettpilsnerfilm-på-riktigt
Läst 2265 ggr
mondeo
11/2/07, 10:26 PM

Vilken är den bästa Pilsnerfilmen?

Annons:
mondeo
11/4/07, 4:16 PM
#1

Lten utvärdering efter bara tre röstningar.
Ingen har röstat på Pilsnerfilmernas Pilsnerfilm: Pensionat Paradiset??????

Fortsätt Rösta!

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

Kaj
11/5/07, 12:50 PM
#2

Pensionat paradiset för den var uppstarten till begreppet "pilsnerfilm". Men jag är väldigt förtjust i 65, 66 och så jag samt Snurriga familjen också

Sven-Ake
11/5/07, 5:52 PM
#3

GladSnurriga Familjen är den bästa av pilsnerfilmer.där Thor Modeen är i högform plus att övriga skådespelare agerar mycket bra.

Ritchie
11/5/07, 6:45 PM
#4

Det blev en röst på Augustas lilla felsteg tack vare Tosses härliga kroppspråk och att man faktiskt gör en autentisk (?) kräftskiva !!! Sekvensen med kräftklon i rutan är banbrytande !!

jag menar det….(som Tosse säger 36554 ggr i filmen )

mondeo
11/5/07, 8:06 PM
#5

Som jag skrev i mitt första inlägg var jag övertygad om att Pensionat Paradiset skulle få överlägset mest röster men där ser man, alla har sin favorit.

Själv har jag röstat på O, en så´n natt där Thor och Åke är underbara vid alla förvecklingar som uppstår.

Fortsätt att rösta!

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

Ritchie
11/5/07, 8:22 PM
#6

Man blir som ett barn i en godisaffär ! Det finns så mkt att välja på att man blir alldeles konfysed !!

Annons:
LASSER
11/7/07, 2:43 PM
#7

Det är jobbigt att rösta men det är nog Snurriga Familjen eller..?Fundersam

mondeo
11/8/07, 7:59 PM
#8

Efter 8 röster verkar det som om Pensionat Paradiset har kopplat ett grepp!

Mera röstning!!

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

Kalle_Jeppsson
11/18/07, 6:25 PM
#9

Jag är helt ny här, så jag kanske inte har världens koll… men räknas inte Kalle på Spången som pilsnerfilm?

Lars-Olof
11/18/07, 8:22 PM
#10

Kalle på Spången kan mycket väl klassas som pilsnerfilm, men frågan är om den platsar på denna lista.

Grosshandlare Lindberg

Grosshandlare Lindberg
TOFS, Thor Odert Folke Sällskapet

Bond26
11/19/07, 12:12 PM
#11

Så här tycker jag.. pensionat paradiset e en kass film, men bra skådespel av Modeén

Själv gillar jag filmerna med Söderblom/Modeén

 # Oh en sån natt

 # Kyss Henne

 # Snurriga Familjen

 # I natt eller Aldrig

 # Spökreportern

 # Sexlingar

 # Stackars Ferdinand

 # Annonsera 

 m.m.

mondeo
11/19/07, 2:45 PM
#12

Bra Bond, jag är beredd att hålla med dig, Pensionat paradiset är en kass film MEN JAG ÄLSKAR DEN!
Den är Pilsnerfilmens urfader?

Den är en symbol för en hel epok.
Sveriges mest utskällda film, listan kan göras lång.

Alla töntiga repliker (Jag kan de flesta) och huvudnumret: Det finns ett land…….. Varför älskar man detta?

Det är svårt att förklara men jag blir så glad och upprymd av att titta på den och är man flera som tittar då blir det allsång.

Man börjar inse att man är knäpp, men gärna det bara jag får titta Pensionat paradiset ibland.

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

Ritchie
11/20/07, 12:25 PM
#13

Ja..om man inte är knäpp så är man väl lite annorlunda ?! Ralph ,du är inne på rätt spår ! Pensionatet är en känslofilm som gör att man mår kuckelimuck då man ser den. Finns en mängd filmer där handling och skådespeleri är bättre men det är få, om ngn, som sprider sådan glädje som detta mästerverk ! Den glädjen kan man väl egentligen bara få av pilsner ??!! Hoppsan !!! nu är min teori om varför det kallas pilsnerfilm klar !!

Jag menar det !!!

Annons:
mondeo
11/28/07, 3:07 PM
#14

Vi måste gå till botten med detta!
I varje så känner jag så.

Vad är en Pilsnerfilm?
Hur definerar man en Pilsnerfilm?
Vilka filmer är Pilsnerfilmer?

Frågorna är hur många som helst, jag känner att om jag kommer igång med en Pilsnerfilmcirkel (som jag tror) så måste det vara en av de punkter som bör diskuteras ordentligt.

Pensionat Paradiset är ju råmallen så man får väl utgå från den.

Vad säger ni alla Pilsnerfilmexperter?

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

mondeo
12/2/07, 3:23 PM
#15

Liten utvärdering;
Det var den jämnaste andraplats jag någonsin sett!

På en säker tredjeplats ligger O, en så´n natt.

20 röster är ju ialla fall 10% av det besökande antalet.

Pensionat Paradiset sitter i orubbat bo som Pilsnerfilmernas Pilsnerfilm.

Fortsätt rösta!

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

Egbert
12/15/07, 8:48 AM
#16

Min egen favoritfilm i genren pilsnerfilm är Goda vänner och trogna grannar från 1938 där de underbara skådespelarna Ludde Gentzel och Eric Abrahamsson spelar Optimisten & Pessimisten.

Nu fanns den inte med på listan så jag lade min röst på 65,66 och jag istället. Många ser den kanske mer som en militärfars även om den faktiskt har alla ingridienser som en pilsnerfilm skall ha (i min lilla värld iallafall).

Söderkåkar från 1932 har jag aldrig sett tyvärr, bara de senare produkterna från 70-talet och i fjol. Undrar när den klassikern kommer dvd eller på svt igen?

veritas
10/25/08, 12:07 AM
#17

Jag anser att Vi Hemslavinnor" är överlägsen även om varken ÅS eller TM är med. Men dagmar är det o är gigantiskt.

Lars-Olof
10/27/08, 6:39 PM
#18

Jag säger bara Dagmar!

En film som blir roligare och roligare är ju Augustas lilla felsteg.

Fanimej om inte skådisarna tagit ett järn innan tagning.

Grosshandlare Lindberg
TOFS, Thor Odert Folke Sällskapet

Upp till toppen
Annons: