Annons:
Etikettthor-mod-en
Läst 1405 ggr
Kalle_Jeppsson
11/18/07, 6:29 PM

Trolleri

Såg 'Swing it, Magistern' i morse, och där hade hans rollfigur fysikläraren en liten trolleriföreställning. Jag har för mig att herr Modéen var en hejare på trollerier privat, stämmer det?

Annons:
Lars-Olof
11/18/07, 8:20 PM
#1

Jag ska genast vidarebefordra frågan till Thor Modéens dotter.

Grosshandlare Lindberg

Grosshandlare Lindberg
TOFS, Thor Odert Folke Sällskapet

mondeo
11/18/07, 9:11 PM
#2

Jag tror att Thor Modéens dotter kommer att vidimera detta: Han var en väldigt duktig trollkar.

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

Ritchie
11/20/07, 12:29 PM
#3

I mitt trevliga samtal med Lars-Erik Helleberg framkom det att Tosse var en rackare på att trolla bort sina vänners pengar…via poker !!!  Tosse har på ngt sätt gett Pokerface ett nytt…ansikte??!! Dessa pengar kom mångfaldt tillbaka iform av betalda krognotor etc då Tosse var en väldigt generös man !!! Jag menar det….

Lars-Olof
1/8/08, 2:00 PM
#4

Enligt Thor Modéens dotter, Margareta Perby, var Tosse en mycket duktig trollkarl. Han trollade mycket och gärna, och kunde bl a använda det i samband med practical jokes. Det hände även att han trollade på scen när andan föll på.

Margareta avslöjade även att han hade en trollerilåda i sitt barskåp hemmavid. Vidare berättade Margareta att hon vid ett tillfälle avslöjade sin far trollerikonster, men Thor tog ej illa vid sig, utan han tyckte endast det var roligt.

Grosshandlare Lindberg
TOFS, Thor Odert Folke Sällskapet

Upp till toppen
Annons: