Annons:
Etikettallmänt
Läst 2719 ggr
Kaj
12/10/07, 2:35 PM

Tore Skogman

2007-12-10
Dessvärre har en av de stora Västmanländska sönerna gått ur tiden. Tore var en stor anhängare till gamla svenska filmer (och då även pilsnerfilmer så klart) och Thor Modéen var en av hans absoluta favoriter.

Tore blev 76 år gammal och dog av en stroke som var resultatet av ett lårbensbrott

Annons:
mondeo
12/10/07, 8:22 PM
#1

Det var väldigt tråkigt. Man minns honom som en glad gamäng.

Jag har en film från 1965 med Tore Skogman i huvudrollen. "Pang i bygget" här medverkar också Lill-Babs och Julia Caesar.

På en folkparksscen sjunger Lill-Babs och Tore Skogman "Pop i topp". Det är lite buskis stämpel på filmen.
Den är regisserad av Åsa-Nisse regissören Ragnar Frisk.

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

Lars-Olof
12/19/07, 11:05 AM
#2

Minnesprogrammet med Thore på tv i söndags, var lite väl sentimentalt tycker jag. Varför visa att han hade svårt att gå? Jag vet inte hur många gånger vi fick se Thore bäras ned från husvagnen. Och att han alltid behövde gå långa sträckor mot de personer han skulle träffa.

Jag saknade Thores klämkäcka sida och frejdiga melodier. Varför inte plocka ihop ett program med hans bästa framträdanden från olika tidsepoker?  

Jag vill också passa på tillfället att reda ut ett missförstånd. Det var inte Thore som skrev melodin Plättlaggen. Men å andra sidan, vad gör det?! Det var ju ändå hans succé på grammofonskiva, som ha själv uttrycker det.

Grosshandlare Lindberg

Grosshandlare Lindberg
TOFS, Thor Odert Folke Sällskapet

BENNYP
12/23/07, 3:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Japps fällde en och annan tår….

Upp till toppen
Annons: