Annons:
Etikettallmänt
Läst 1367 ggr
Kaj
1/18/08, 12:17 PM

Schajas

Numer finns ordet Shajas även inlagt i den svenska delen ordboken wiktionary. Mycket bra för att bevara detta klassiska ord och dess betydelse.

Wiktionary är en ordbok som man själv kan skapa ord i på precis samma sätt som wikipedia (som är ett uppslagsverk). Det är en syster site till wikipedia.

Om ni har synpunkter på ordets betydelse kan ni lägga in kommentarer här så kan jag ändra det i wiktionary't så det blir rätt. Eller så kan ni själva redigera ordet direkt i wiktionary't genom att klicka på fliken redigera. Bäst är om ni skaffar ett konto (gratis) på wiktionary men det är inget krav för att redigera ord utan behövs bara ifall ni vill lägga till egna ord i ordboken.

Annons:
Kaj
1/18/08, 12:33 PM
#1

Någon som känner att de vill lägga in flera trevliga ord i wiktionarys ordbok? De första två punkerna är inte obligatoriska men då syns ni i historikloggen som den som skapat och redigerat ordet/en

  1. Skapa ett konto (gratis)
  2. Logga in med detta konto
  3. Sök efter ett ord eller uttryck
  4. om ni inte får upp en träff finns alltså inte ordet.
  5. klicka då på knappen "sökning med orde i skiftläge"
  6. Nu får ni upp valet att lägga till ordet under "mallar för att skapa ny artikel med detta ord"
  7. Om ni är nybörjare kan ni välja någon av de färdiga mallar som finns (T ex Nybörjarmall - Substantiv)
  8. Följ instruktionerna. Det är inte svårt.

Förslag på ord som kan läggas till:
Sol och vårare
Pilsnerfilm
Lättgrogg
…..

Jag utmanar grosshandlare Lindberg och även ni andra att bidra till ordboken

Lars-Olof
1/18/08, 8:19 PM
#2

Jag skulle vilja lägga till ordet sybarit

Grosshandlare Lindberg
TOFS, Thor Odert Folke Sällskapet

Upp till toppen
Annons: