Annons:
Etikettallmänt
Läst 953 ggr
mondeo
2008-06-12 13:11

Stänga ner Pilsnerfilm Ifokus?

Vad händer på Pilsnerfilm iFokus - ingenting vad jag kan se.

Det finns ett Aktivitets index på varje iFokus sajt som visserligen bara Sajtvärd och Medarbetare kan se men jag kan berätta att det står för det mesta på 0 här på Pilsnerfilm.

Tycker att detta är mycket tråkigt.
Jag hade hoppats att denna sajt skulle vara en bra samlingspunkt för oss Pilsnerfilm/svensk film älskare. Men tyvärr har det inte blivit så.
Vad jag vet så är vi ca 200 medlemmar här. 

Måste tyvärr vara hård i min kritik mot skötandet av sajten.

Det finns ganska bestämda regler hur en iFokus sajt ska fungera.

Huvudansvaret ligger på Sajtvärden som ska med hjälp av medarbetarna se till att det hela tiden händer något på sajten.

Jag är ju Medarbetare här på Pilsnerfilm (om det finns fler Medarbetare här vet jag inte) och tycker att jag gång på gång har försökt att få fart på sidan men sajtvärden måste understödja och helst vara ett eller två snäpp aktivare.
Som ni märker så har jag kroknat.

Jag ska berätta hur en bra och aktiv iFokus sajt kan fungera.

Är också Medarbetare på Skrivlust iFokus och vi har ca 100 medlemmar. Vi har ett aktivitets index på i genomsnitt 3500!
Hur är detta möjligt?
Jo, vi är fem Medarbetare och en oerhört aktiv Sajtvärd som styr oss Medarbetare med järnhand. Så farligt är det naturligtvis inte men vi har en hel del regler som vi måste följa.
Bara att bli Medarbetare, det var inte så lätt, jag fick skicka in en ansökan som sedan Sajtvärd och Medarbetare godkände.

Det största problemet med att vara aktiv på iFokus är - Tiden, man måste ha tid. Jag själv jobbar heltid men lägger lite tid på kvällarna på iFokus.

Några regler vi har på Skrivlust:

  • Inlägg som skrivs måste besvaras det får inte stå 0 svar.

  • Du bör svara vänligt och uppmuntrande på de olika trådarna i dina kommentarer.

  • Ska du vara borta någon eller några dagar måste du meddela Sajtvärd och Medarbetare.

  • Du bör skriva artiklar och inlägg.

Tror faktiskt inte att det är fel med lite regler, det blir ett större ansvar. 

Nu låter jag er 200 medlemmar att ta till orda och tala om hur ni vill ha det!

Jag har ju själv en hemsida där jag märker att det ställs frågor och man vill byta filmer o.s.v.
Vi kanske ska ha denna sajt enbart för att hänvisa till andra mer aktiva hemsidor?

Vad tycker Du?

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

Annons:
Kaj
2008-06-12 15:14
#1

Pilsnerfilm är ju ett ganska smalt ämne. Att vi har 200 medlemmar kan bero på att flera gått in bara för att de var nyfikna men sedan insett att det kanske inte är deras genre.

Visst kan hålla med om att noll i aktivitetsindex inte är bra - men tänk som sagt att det är ett smalt ämne - och det är ju inte alltid noll.

PS det är sju stycken Medarbetare på vår sajt

Kalle_Jeppsson
2008-06-12 23:39
#2

Den låga aktiviteten på sista tiden kan möjligen till viss del bero på det strålande, härliga vädret. Inget väder för internet-diskussioner, om man säger så…

Vad gäller den även annars rätt låga aktiviteten kanske det kan bero på att många trådar kan vara rätt så "elitistiska" - man måste ibland vara expert och ha sett hur många pilsnerfilmer som helst för att förstå vad det handlar om. Själv har jag sett fler än de flesta jag känner, i alla fall i min egen ålder, men jag har ändå inte sett en enda film med Bullen Berglund. Ingen fel på "expert-trådar", naturligtvis ska de få finnas, men man får räkna med få svar från ett fåtal personer.

Sven-Ake
2008-06-14 06:18
#3

Håller med Mondeo att det är svagt när 200 medlemmar inte gör mera på sajten.Som det nu är så skriver 8-9 medlemmar som mest.

                                           Generad

veritas
2008-06-19 00:35
#4

Så är det i alla sajter - endast en bråkdel av dem som är med, medverkar också med inlägg. Många kanske gick med för att sedan aldrig vara inne över huvud taget.

Det gör inte sajten mindre viktig

Upp till toppen
Annons: