Annons:
Etikettpilsnerfilm-på-tv
Läst 2367 ggr
fiketto
6/30/09, 3:32 PM

Mera pilsnerfilm åt folket!

Mycket trevlig sida!!Jag skulle vilja ha mera pilsnerfilmer på TV dock,SVT har kört samma filmer om och om igen,för att på senare tid gå över till mer allvarligt lagda filmer.Skulle gotta mig åt att få se Fridolf Rhudin igen,han var ju verkligen orginell.

Annons:
Lars-Olof
6/30/09, 5:59 PM
#1

Instämmer med föregående talare.

Jag upplever precis som du att SVT nu är inne på mer allvarligt lagda filmer.

Du får hålla ut till måndag den 13/7 innan det blir lite mer storvulen film på SVT. Och på tisdag också.

Eva går ombord, (1934) på måndag 13/7.  I rollerna: Einar Axelsson, Astrid Marmsted, Emy Hagman, Lizi Ziedner, Åke Söderblom m.fl.

Bröderna Östermans huskors (1945) på tisdag 14/7. Emy Hagman, Adolf Jahr, Artur Rolén, John Elfström, Julia Cæsar m.fl.

Men det är nog bara en tillfällighet.

Någon riktig pilsnerfilm skymtar icke under sommaren. Möjligtvis på någon obskyr kanal och på en ohemul tid.

Grosshandlare Lindberg

Grosshandlare Lindberg
TOFS, Thor Odert Folke Sällskapet

Egbert
7/1/09, 12:48 PM
#2

Man undrar ju onekligen varför de programansvariga på SVT kör samma filmer i repris om och om igen.

De var mer flexibla för ett antal år sedan när dom visade filmer som jag aldrig hade sett tidigare. ett par exempel var ju: "Skepparkärlek" från 1932 med Weyler Hildebrand och Einar Fagstad, "Göranssons pojke" från 1941 med Weyler Hildebrand och Eric Abrahamsson, "Pojkarna på Storholmen" från 1932 med Fridolf Rhudin och Bengt Djurberg, "Munkbrogreven" Från 1934 med Sigurd Wallén, Tollie Zellman och Edvin Adolphsson och "Goda vänner och trogna Grannar" från 1938 med Eric Abrahamsson och Ludde Gentzel.

Vi borde kanske maila SVT och göra dom mer uppmäksam på att dom borde variera utbudet lite bättre framöver och visa filmer som inte visats alltför ofta genom åren, Typ de ovan nämnda och "Söderkåkar" från 1932 som så många här på forumet inte har sett ännu.

Nu kan det ju iof ha att göra med sändningsrättigheter för de olika filmerna som gör att dom inte får sändas, men dom har ju sänt dom tidigare så det borde ju inte vara några problem med att skaffa dessa rättigheter igen.

fiketto
7/3/09, 2:54 PM
#3

Bröderna hÖstermans huskors är ju fin med Adolf i god form,och Emy visar sig i alla sin glans på slutet…det var mera kurvor förr.

Ja det beror säkert på rättigheter att dom kör om filmerna så mycket.Tror inte SVT eller fyran vill lägga några större pengar på att "förnya"utbudet.Dagens TV handlar ju främst om att locka ungdomen till apparaterna med diverse konstiga programsatsningar.

Jag har mejlat TV ett par gånger i frågan och dom har svarat svepande.Ju fler som skriver desto bättre,kanske skulle denna sida kunna göra ett upprop som man kunde skriva på och skicka till TV kanalerna.

Trevlig sommar!

Upp till toppen
Annons: