Annons:
Etikettallmänt
Läst 1443 ggr
poppe
6/26/09, 11:40 PM

Åsa Nisse 21

Hej

Läste för ett tag sedan om den glada nyheten att Herr Dorsin med ett antal trevliga komiker ska göra en ny Åsa-Nisse, men sen har det varit helt tyst på området försökt googla men inte funnit så mycket, någon som vet om det finns några "nyheter " om filmen?

Tacksam på förhand

Poppe

Annons:
Egbert
6/27/09, 12:51 PM
#1

Kjell bergkvist som skall spela Åsa-Nisse blev snabb intervjuad i någon tidning (minns tyvär inte vilken) för någon vecka sedan där han sa att han såg fram emot inspelningen som skulle börja nu under sommaren och pågå under ett antal veckor. Filmen skall ha premiär till jul.

holst
7/20/10, 4:32 PM
#2

Det finns lite info här om någon missat det:

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article4321550.ab

Ann Petrén kan funka utmärkt som Eulalia och Michael Segerström som klabbarnparen. Däremot är jag skeptisk till den överreklamerade Robert Gustavsson. Hans insats riskarar att bli för mycket "Gustavsson" och för lite "Åsa-Nisse".

Frågan är om man kan göra nyinspelningar av gamla succéer som Åsa-Nisse eller biografvältare som "Pensionat Paradiset", "65, 66 och så jag", "Landstormens lilla lotta" mm … De är så förankrade i sin tid.

/h

mondeo
7/21/10, 12:16 PM
#3

Håller med dig holst man ska nog inte ge sig på nyinspelningar av detta slag.
Det är klart att den yngre generationen som är stora beundrare av Kjelle Bergkvist kanske kommer att gilla filmen. Men vi gamla stofiler som "älskar" åtminstone 15 utav Åsa-Nisse filmerna vi har nog lite svårare.

En positv sak som kan hända är att den yngre generationen vill titta på den "riktiga" Åsa-Nisse.

Vågar inte tänka på en rubrik, liknande:
Penisionat Paradiset i nyinspelning!

Möjligtvis om TOFS gänget fick vara med - jag har ju sett "ryck i snöret filmen som ligger på Youtube.

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

Lars-Olof
7/21/10, 12:45 PM
#4

Jag menar det!

Grosshandlare Lindberg
TOFS, Thor Odert Folke Sällskapet

veritas
7/21/10, 1:36 PM
#5

Håller med..det är en ovanligt korkad idé att göra en nyinspelning av Åsa-Nisse. Det kan aldrig bli Åsa-Nisse på riktigt.

Skall det komma publik längre än den första veckan, så tvingas de göra en film som inte är Åsa-Nisse - en ovanligt korkad idé som sagt.

Lars-Olof
7/21/10, 3:13 PM
#6

I o f s tror jag ändå att denna Åsa-Nisse kan bli lyckad. Men bara under den förutsättningen att det är ett bra manus och att skådespelarna gör sitt jobb och att inte regissören släpper igenom dåliga insatser och scener. Närvaro och timing är viktiga ledord för att lyckas med buskis…och pilsnerfilm.

Å ena sidan kan ett ruttet manus, räddas av alerta skådisar. Men aldrig tvärtom…här kommer ni säkert på flera exempel som ni vill delge mig, eller oss, på pilsnerfilm.ifokus.se.

Grosshandlare Lindberg
TOFS, Thor Odert Folke Sällskapet

Annons:
holst
7/22/10, 12:37 PM
#7

Lite av charmen med, framförallt pilsnerfilmerna (Åsa-Nisse är väl snarast "kaffefilmer"), är den sorglösa och positiva andan som genomsyrar filmerna. Jag älskade det när jag var liten, och jag gillar det fortfarande. Jag vet inte riktigt om man kan återskapa den känslan i moderna nyinspelningar.

Jag gillade aldrig Poppe lika mycket. Han spelar ofta "den sorgsna clownen" något jag aldrig till fullo uppskatttat.

/h

Upp till toppen
Annons: