Annons:
Etikettpilsnerfilm-på-tv
Läst 2356 ggr
shellack
2009-09-23 21:36

En stor upplevelse

TV4 visade några guldkorn tidigt några lördags och söndagsmorgnar nu i september. En riktig pärla var "Tre glada tokar"  om dammsugarförsäljare under beredskapstiden. Mer sånt tack! Gärna "En sjöman till häst" med Edvard Persson. Finns dessa härliga filmer på VHS eller DVD? Det vore till stor glädje för många!

Mer pilsnerfilm i TV!

Annons:
Lars-Olof
2009-09-24 14:54
#1

Tyvärr är väl sanningen den att guldkornen du nämner saknas på vhs/dvd.

Om du har tur kanske någon privatsamlare har den inspelad och vill del med sig.

Annars är det tv och möjligen Cinemateket/Filminstituet som visar våra älskade filmer.

Detta forum kan ju bli ett påtryckningsorgan för kommersialisering av pilsnerfilmer och andra roliga filmer, men då måste vi säkert upp i 1000 medlemmar…

Grosshandlare Lindberg
TOFS, Thor Odert Folke Sällskapet

mondeo
2009-09-26 19:51
#2

Förstår mig inte på SVT och TV4 som inte köper rättigheter till fler filmer av denna kaliber, SVT har ju sänt alla sina filmer minst två gånger redan.

Självklart borde man sända filmerna på bästa sändningstid också!

Tänk när alla vi 40 talister går i pension vilket fruktansvärt sug det kommer att bli efter denna typ (Pilsnerfilm m.m) av film.
Vad ska vi göra hela dagarna när vi blir lediga?

Jag måste nog skriva och berätta för SVT och TV4 om mitt kommande dilemma.
Visserligen kommer de väl att köra oändliga repriser av "Här är ditt liv" men tacka vet jag "Stiliga Augusta" med Thor Modéen.

Borde vi inte också på denna Pilsnersida arbeta för att få en egen TV kanal med bara 1930-40 och 50 tals filmer - Ljuva tanke!

Vår paroll och kampsång blir:

Klart till drabbning, klart till drabbning
signalerar jag till dig
Klart att vända, klart att sända
mera Pilsnerfilm åt mig!

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

Lars-Olof
2009-09-27 15:25
#3

Vackert!

Grosshandlare Lindberg
TOFS, Thor Odert Folke Sällskapet

fiketto
2010-07-26 15:32
#4

Kan tipsa om TV4 Guld som sänder gamla svenska filmerSkrattande

Upp till toppen
Annons: