Annons:
Etikettallmänt
Läst 973 ggr
Lars-Olof
3/1/10, 12:21 AM

OS är slut - och vad händer?

Efter fjorton dagars frisksportande i tv-rutan är det dags att återuppta traditionen med fina pilsnerfilmer på eftermiddagarna i de statliga tv-kanalerna.

Men vad händer?

Svt1 kl. 14.40 tisdag 2/3

I Lapplandsbjörnens rike
Svensk långfilmsdokumentär från 1940. En film om naturens växlingar under ett år i nordligaste Sverige, och om djurens kamp för överlevnad i ödemarken. Filmen fick många lovord för sina "fotografiskt mästerliga bilder" och "grandiosa naturscenerier". En film av Stig Wesslén.

Jag menar det!

Grosshandlare Lindberg
TOFS, Thor Odert Folke Sällskapet

Annons:
Trint
3/2/10, 8:44 AM
#1

Men hallå. Vad är detta?

"En film om naturens växlingar under ett år i nordligaste Sverige…." låter ju inte som en skrattfest direkt.

Upplever just nu delar av naturens växlingar i norra Sverige  - snö, snö, kallt, snö, kallare. Gillar det men ser fram emot växling till dropp, tö, musöron på björkar, sol, värme etc. etc.

Vi får hoppas på snar återkomst för pilsnerfilm i de publika kanalerna.

/Per

Lars-Olof
3/2/10, 12:32 PM
#2

Det ska bli väldigt intressant och se var de smyger in lättgroggen…

Grosshandlare Lindberg
TOFS, Thor Odert Folke Sällskapet

Trint
3/2/10, 2:16 PM
#3

"Fotografiskt mästerliga bilder" och "grandiosa naturscenerier" - skulle väl kunna vara Pensionat Paradiset, Kärlek och störtlopp, Snurriga familjen, Magistrarna på sommarlov eller annan högkaratig film?

Per

veritas
3/2/10, 10:35 PM
#4

För min del skulle jag nästan få spasmer av lycka om de hade möjlighet att sända stumfilmsversionen från 1919 av "Hemsöborna"

Upp till toppen
Annons: