Annons:
Etikettallmänt
Läst 1176 ggr
mondeo
2010-04-18 11:57

Smartare förr?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bifogar en bild som är tecknad i april 1946 och visar hur man tänkte sig framtiden.

Man skulle kunna sitta på ett matställe och samtidigt titta på stora TV skärmar där man skulle få nyheter och sport.

Tänk vad smarta och framsynta de va förr, tänk om man hade levt då.
Visst, ja, jag levde ju då visserligen bara fyra månader gammal men nu förstår jag varför jag blev så smart.

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

Annons:
Trint
2010-04-18 14:44
#1

Otroligt. Ser ju ut som vilken sportbar/pub som helst. Bortsett från att dagens barbesökare inte är lika snyggt klädda som man tänkte sig då.

Lars-Olof
2010-04-18 20:42
#2

Storvulet!

Vilken affärsidé! En bar med sport, som serverar mat och dryck. Att ingen nappat på det förut…

Grosshandlare Lindberg
TOFS, Thor Odert Folke Sällskapet

Kaj
2010-04-19 12:53
#3

Otroligt att man till och med hade skärmar i 16:9 format redan då när TVn just började sitt intåg med 4:3 format.

Visserligen hade Hollywood redan börjat filma i 21:9 formatet men det är ändå framsynt av dem som gjorde denna affisch.
Vi vanliga människor fick ju inte 16:9 formatet förrän i början av 2000 talet på våra bredbilds TV.

mondeo
2010-04-19 14:48
#4

Enligt denna engelska sajt som jag hittade bilden på fanns andra framsynta personer på 40 talet som trodde att i en framtid skulle man kunna få ut ett slags fax med tidningssidor ur TV apparaten.

T o m någon form av mobiltelefon fantiserade man om!

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

Upp till toppen
Annons: