Annons:
Etikettthor-mod-en
Läst 3824 ggr
bogbat
10/29/14, 11:02 PM

Thor Modeens stuga?

Hej, Jag försöker utröna om Thor Modeen har bott i det hus jag sitter nu. Jag har en stuga på Lidingö som sägs ha varit Thors sommarbostad under ett antal år i slutet på 40-talet. Klart är att Margareta Modeen köpte stugan 6:e augusti1952 och ägde den till 1958. Stugan ligger i Sticklinge på Lidingö och är numera tillbyggd och ändrad men den ursprungliga stugan är numera vårt kök och vardagsrum med öppen spis och vedspis kvar från 1941. Stugan var brunlaserad med tegeltak och hade naturligtvis en groggveranda. Ett tecken på Thors närvaro skulle kunna vara de flertalet insektssprutor som jag hittade lite var stans i källaren. Alla typer av bekräftelser eller dementier genom berättelser eller foton mottages tacksamt

Annons:
Lars-Olof
11/1/14, 4:14 PM
#1

Jag vet att han varit bosatt någonstans på Lidingö, men enligt uppgift skulle den stugan vara riven. Jag träffar Modéens dotter ikväll och få se om jag får möjlighet att fråga.

Grosshandlare Lindberg
TOFS, Thor Odert Folke Sällskapet

Lars-Olof
11/24/14, 7:53 PM
#2

Glömde ju att få det hela bekräftat av Margareta, Thors dotter. Återkommer

Grosshandlare Lindberg
TOFS, Thor Odert Folke Sällskapet

Kaj
10/17/20, 9:53 PM
#3

#0: vår älskade Lola kan inte längre svara i detta jordeliv. Men detta hjälper dig nog
Men detta hjälper dig nog, https://www.lidingosidan.se/lidingo/minnen-fran-lidingo/thor-modeens-sommarhus/

Upp till toppen
Annons: