Annons:
Etiketterik-bullen-berglund
Läst 3095 ggr
Kaj
2006-04-13 22:20

Bullen Berglund

Hur många filmer har han egentligen medverkat i?

Någon som vet?

Annons:
Lars-Olof
2006-04-17 00:13
#1

Jag har sett en som jag kommer på just nu - Pappa sökes.

Väldigt bra!

Grosshandlare Lindberg
TOFS, Thor Odert Folke Sällskapet

Jannepanne
2007-02-15 10:01
#2

Jag vet inte hur många filmer Bullen Berglund varit med i men en bekant till mej som känner ett barnbarn till Bullen boende i USA vill skicka över en DVD-kopia på en av hans filmer. Finns det någon film på DVD och var skulle man i så fall kunna köpa den?

Undrar

Jannepanne

Lars-Olof
2007-02-15 12:10
#3

# 2

Det finns ett par dvd med Bullen Berglund.

Pappa sökes
En förtjusande fröken

Tyvärr har filmerna utgått och är väldigt svåra att få tag i. Själv har jag Pappa sökes på dvd.

Tipsa din bekant om www.bullens.se - där finns mycket smått och gott avs. Bullen.

Grosshandlare Lindberg

Grosshandlare Lindberg
TOFS, Thor Odert Folke Sällskapet

mondeo
2007-02-15 20:38
#4

Erik "Bullen" Berglund medverkade i 111 filmer.

Han regiserade 11 filmer, den första var: En teaterdirektörs vedermödor 1915.

Hans troligen sista roll var en lykttändare i filmen Oväder från 1960.

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

veritas
2008-05-04 02:08
#5

Var han verkligen med i 111 filmer??? Då är min lista från den jättestora boken om svenska skådespelare fel, för den visar basra på nåt 102..jag har honom i alla fall i

 Enligt min lista var han "bara" med i 102 men jag tror dig direkt..jag har honom i alla fall i 72 filmen varav en är en klippfilm

 Vet ni om att han vara katolik?

Sven-Ake
2008-05-04 11:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Erik"Bullen Berglund har regisserat en långfilm,Jag gifta mig-aldrig tillsammans med Per Hugo.Övriga tio filmer är kortfilmer,Erik"Bullen"Berjlund var under en period kortfilmsregissör hos SF.

Annons:
mondeo
2008-05-04 17:28
#7

Den här disskusionen om hur många filmer den eller den skådespelaren medverkade i är ju rätt vanlig.

Jag har sett flera olika böcker med olika antal filmer i för de olika skådespelarna.

För mig finns det bara en sanning och det är  Svensk Filmdatabas .

Ibland kanske det inte helt klart framgår att det är en kortfilm som Sven-Åke skriver men annars tror jag att vi kan lita på Svensk Filmdatabas.

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

Upp till toppen
Annons: