Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu Senaste inläggen

Allmänt Annalisa Ericson Dagmar Ebbesen Erik Bullen Berglund Julia Caesar Pilsnerfilm i skrift Pilsnerfilm på TV Pilsnerfilm på riktigt Pilsnerfilmsfestival Thor Modéen Åke Söderblom
Erik Bullen Berglund

Bullen Berglund

2006-04-13 22:20 #0 av: Kaj

Hur många filmer har han egentligen medverkat i?

Någon som vet?

Anmäl
2006-04-17 00:13 #1 av: Lars-Olof

Jag har sett en som jag kommer på just nu - Pappa sökes.

Väldigt bra!

Grosshandlare Lindberg
TOFS, Thor Odert Folke Sällskapet

Anmäl
2007-02-15 10:01 #2 av: Jannepanne

Jag vet inte hur många filmer Bullen Berglund varit med i men en bekant till mej som känner ett barnbarn till Bullen boende i USA vill skicka över en DVD-kopia på en av hans filmer. Finns det någon film på DVD och var skulle man i så fall kunna köpa den?

Undrar

Jannepanne

Anmäl
2007-02-15 12:10 #3 av: Lars-Olof

# 2

Det finns ett par dvd med Bullen Berglund.

Pappa sökes
En förtjusande fröken

Tyvärr har filmerna utgått och är väldigt svåra att få tag i. Själv har jag Pappa sökes på dvd.

Tipsa din bekant om www.bullens.se - där finns mycket smått och gott avs. Bullen.

Grosshandlare Lindberg

Grosshandlare Lindberg
TOFS, Thor Odert Folke Sällskapet

Anmäl
2007-02-15 20:38 #4 av: mondeo

Erik "Bullen" Berglund medverkade i 111 filmer.

Han regiserade 11 filmer, den första var: En teaterdirektörs vedermödor 1915.

Hans troligen sista roll var en lykttändare i filmen Oväder från 1960.

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

Anmäl
2008-05-04 02:08 #5 av: veritas

Var han verkligen med i 111 filmer??? Då är min lista från den jättestora boken om svenska skådespelare fel, för den visar basra på nåt 102..jag har honom i alla fall i

Enligt min lista var han "bara" med i 102 men jag tror dig direkt..jag har honom i alla fall i 72 filmen varav en är en klippfilm

Vet ni om att han vara katolik?

Anmäl
2008-05-04 11:26 #6 av: Sven-Ake

Erik"Bullen Berglund har regisserat en långfilm,Jag gifta mig-aldrig tillsammans med Per Hugo.Övriga tio filmer är kortfilmer,Erik"Bullen"Berjlund var under en period kortfilmsregissör hos SF.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.