Annons:
Etikettpilsnerfilm-på-tv
Läst 1051 ggr
Kaj
2006-03-20 12:21

Vad tycker du om pilsnerfilm?

Svara på enkäten och ge sedan dina synpunkter i tråden

Annons:
Kaj
2006-03-20 12:22
#1

När man har tråkigt är det alltid en bra avkoppling att sätta på en gammal pilsnerfilm. Det spelar ingen roll hur många gånger jag sett filmen den ger mig alltid ett behag.

manpeace
2006-03-20 16:04
#2

Har dessvärre bara filmerna på VHS. Men nu börjar ju även filmerna komma på DVD.

Ritchie
2006-03-21 10:34
#3

En absolut fördel med dessa gamla klassiska Pilsnerfilmer är att handlingen är så förutsägbar att man kan bortse ifrån den till förmån för repliker och kroppspråk vilket i vissa fall kan vara hela behållningen i dessa filmer ! Tosse kunde lyfta vilket taskigt manus son helst…o handen på hjärtat…det fanns en del manus som kanske inte kom upp i några himmelska höjder !!! Det är ingen tillfällighet att det konsumeras lättgrogg i dessa filmer då värmen ifrån denna klassiska drink är att jämföra med värmen man känner inombords då man fått sig en film till livs…

Lars-Olof
2006-03-22 22:55
#4

Det är enkelt!

…jag blir glad av pilsnerfilm.

Det är nog mer skådisarna än manuset som ska framhävas. Dessutom innehåller flera pilsnerfilmer trevliga och medryckande sånger.

Många av melodierna är skrivna av Jules Sylvain. Och Åke Söderblom har skrivit massor med sångtexter.

Grosshandlare Lindberg
TOFS, Thor Odert Folke Sällskapet

Upp till toppen
Annons: