Annons:
Etikettpilsnerfilm-på-tv
Läst 1901 ggr
Lars-Olof
3/27/06, 1:17 AM

"Gröna Hissen" med Sickan på SVT

Dags igen för lite pilsnerfilm på SVT - tisdag 28 mars kl. 14.20.

Sickan Carlsson, Max Hansen, John Botvid, Julia Caesar och Gustaf Lövås borgar för kvalitet!! Gaby Stenberg ej att förglömma.

SvD skriver såhär i sin Tv-bilaga.
"En man och en kvinna som känner sig nonchalerade av sina äkta hälfter försöker göra dem svartsjuka. Max Hansen och Sickan Carlsson håller farsen igång. Titeln syftar på den drink som konsumeras flitigt."

Filmen är från 1944. Vid premiären var filmen tillåten från 15 år!

Mycke nöje!

Grosshandlare Lindberg
TOFS, Thor Odert Folke Sällskapet

Annons:
Bond26
8/22/06, 5:09 PM
#1

Den är bra

men föredrar den nyare versionen som kom -52

Oppåt med gröna hissen, med bla Annalisa Ericson/Stig Järrel i huvudrollen…

roligare och så föredra jag hellre annalisa än sickan

men org. -44, har sina stunder bla scenerna med John Botvid är kult

EvaRittsel
10/8/06, 2:34 AM
#2

Annalisa är toppen. Mer ärtig och snärtig än Sickan. Den nyare versionen är mycket bättre. Nu när jag svarar så var det länge sen filmen gick. Men det är jättebra med tips om pilsnerfilmer på dagtid så man hinner programmera videon! Mer sådant!

Kaj
10/9/06, 4:44 PM
#3

Det blir att ladda Videon.

Suck när ska jag skaffa mig en DVD bränanre. Eller ännu hellre en hårddiskbrännare så jag kan få ut filmerna på DVD sedan

Bond26
10/9/06, 6:38 PM
#4

kan du ej göra byten via vhs till vhs???

Kaj
10/10/06, 12:16 PM
#5

#4, jag såg din lista på filmer förr och tror att du har de filmer jag har. Dessutom vill jag inte byta bort mina filmer utan ha dem kvar. Jag har endast de som är mina absoluta favoriter typ Pensionat paradiset, 65:an, 66:an och så jag mm.

Om jag skall byta filmer så vill jag dessutom att det skall vara bättre kvalitet på dem. För det vill jag gärna ha DVD och inväntar att dessa kommer.

Upp till toppen
Annons: