Annons:
Etikettpilsnerfilm-på-tv
Läst 2055 ggr
Lars-Olof
7/2/06, 10:37 PM

I min lilla lilla värld av blommor...

Nu är det dags att köpa hem nya VHS-band och ladda videon - flera underbara filmer denna vecka. Vad sägs om dessa?

Måndag 3/7 kl. 11.00 TV4: Sigge Nilsson och jag. i rollerna Sigurd Wallén, Sven-Eric Gamble.
Tisdag 4/7 kl. 11.00 TV4: Rännstensungar. Adolf Jahr. Har ni inte sett denna förut bör det vara dags nu. Slagdängan "I min lilla lilla värld av blommor" lyfter filmen till oanande höjdar. Mycket sentimental.
Tisdag 4/7 kl. 14.35 SVT1: Fröken kyrkråtta. Svd skriver: "Tramsigt folklustspel om en medelålders bankdirektör som uppvaktas av yngre kvinnliga anställda." Och!!!
Onsdag 5/7 kl. 11.00 TV4: Sten Stensson kommer tillbaka. Nils Poppe får vara med på denna sajt också…
Torsdag 6/7 kl. 11.00 TV4 - veckans höjdpunkt: Kungliga Johansson. Från 1934 med Thor Modéen och Bullen Berglund i tunga roller. Denna militärfars skapade stor debatt på sin tid. Efter denna film vägrade militära myndigheter låna ut militär utrustning till filmbolaget Svensk Talfilm och självaste försvarsministern, Ivar Wennerström, tog avstånd från filmmanuset.

Bonus: Onsdag 5/7 kl. 14.30 SVT1: Galakväll på operan. Bröderna Marx. Behövs ingen presentation.

Grosshandlare Lindberg
TOFS, Thor Odert Folke Sällskapet

Annons:
Anna-hfg
7/10/06, 8:51 AM
#1

Fröken Kyrkråtta är min favoritfilm!

Upp till toppen
Annons: