Annons:
Etikettpilsnerfilm-på-riktigt
Läst 3388 ggr
Lars-Olof
2006-03-04 18:05

Söderkåkar

Vill ni se en riktigt klassisk pilsnerfilm-föreställning ska ni bege er till Boulevardteatern på Söder i Stockholm. Där ges Gideon Wahlbergs Söderkåkar. Söderkåkar är känd från tv på sjuttiotalet med Monica Zetterlund, Sune Mangs m fl.

I denna uppsättning av Söderkåkar medverkar MONICA NIELSEN, TINA LEIJONEBERG, CARL-JOHAN DE GEER, MIA POPPE, ANDERS BERG, MICHAEL SEGERSTRÖM, GÖRAN THORELL, CLAES VOGEL, BJÖRN WALLDE.

Jag rekommenderar den starkt!

Grosshandlare Lindberg

Grosshandlare Lindberg
TOFS, Thor Odert Folke Sällskapet

Annons:
Kaj
2006-03-09 16:59
#1

Jag har som bekant sett denna. Även om storyn Söderkåkar alltid är bra blev jag lite besviken på att man pratade skånska. Visserligen var några av skådespelarna skåningar men de har ju visat att de kan prata stockholmska förrut i olika tv serier och filmer.

Söderkåkar utspelar sig på söder i Stockholm så jag tycker nog att det vore bra med lite söderlslang där och inte skånska (dessutom bred skånska).

Tomten
2006-07-16 09:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Undertecknad spelade postmästaren i Söderkåkar sommaren 2004 i Solna straxt utanför Stockholm. Vi gjorde en traditionell och popoulär uppsättning utan massa dumma tillägg som dom på Boulevardteatern.

Jag tror att det blir en nyuppsättning av den nästa sommar 2007.

I år spelar man Gideons "Cirkus hela dan". se gärna hemsidan: www.teatersat.se

Upp till toppen
Annons: