Annons:
Etikettallmänt
Läst 1046 ggr
mondeo
2007-09-09 22:24

Biografier

 
Är man en stor fantast av filmer och skådespelare från anno dazumal så börjar man oftast med att titta på filmerna om och om igen, så började det i alla fall för mig.
Hur många gånger jag exempelvis har tittat på Pensionat Paradiset har jag tappat räkningen på.
Sedan kommer man in i stadium två, man börjar undra; vem var Thor Modéen eller Botte Botvid egentligen, var verkligen Julia Caesar en tvär och ilsken person även privat?  Vad hände bakom kulisserna vid olika filminspelningar?

Här kommer biografi boken in. Den är en guldgruva för mig som filmfantast. Det finns en hel del biografiböcker men tyvärr så har de stora flertalet skådespelare inte skrivit sina memoarer. Jag har läst flera härliga böcker, där i bland naturligtvis; Strålande tider, härliga tider! Beatas pojke m.fl. Jag har ett 20-tal själv. Saknar naturligtvis flera men särskilt den om Åke Söderblom som Ulf Kjällström har skrivit. Är inte Kjällström medlem i TOFS?
Var får jag tag i denna bok?
Känner någon till något antikvariat som har biografier?

Lite kuriosa; hittade på ett antikvariat Groucho Marx memoarer "Groucho och jag" från 1953 det var en av de absolut roligaste böcker jag läst!

Mondeo

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

Annons:
Lars-Olof
2007-09-09 23:42
#1

Jag kan försöka att fixa en Åke-bok till dig.  Har du läst boken om Sture Lagerwall? Det är också en Kjellström-produktion.

Vad är du beredd att betala?

Jag lånade en bok om Bullen Berglund på biblioteket. Har du tur kan du hitta fler på bibblan.

Grosshandlare Lindberg

Grosshandlare Lindberg
TOFS, Thor Odert Folke Sällskapet

mondeo
2007-09-10 22:14
#2

Det låter förträffligt!
Nej jag har inte läst boken om Sture Lagerwall den låter också intressant.

Priset får ju vara inom rimliga gränser (vad de nu är?). Säg priset och jag svarar ja eller nej.

Du har rätt i att på bibblan finns en hel del, jag har också köpet där biografier som dom tar bort från hyllorna, 15kr st tror jag det var.

Att  jag hellre vill äga boken är ju att man vill i bland ta fram och läsa om boken eller bara ett stycke.

Mondeo

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

Lars-Olof
2007-09-10 22:36
#3

Jag tror att det ligger runt en hundring per bok.

Du har helt rätt - ägande är viktigt. Det händer ju att jag tar fram och läser enstaka kapitel.

Har du boken om Filmstaden? Det finns även en dvd…

Jag ska ju dit på söndag och kan inhandla dylika attiraljer. Jag ska försöka förhandla till mig bra priser…

Grosshandlare Lindberg
TOFS, Thor Odert Folke Sällskapet

mondeo
2007-09-10 23:06
#4

En hundring är helt ok.

Det fattas mycket i min bokhylla märker jag.

Förhandla och återkom.

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

Lars-Olof
2007-09-12 19:32
#5

Låt mig få ditt tel. nr så kan jag höra av mig på plats på söndag.  

Använda post-funktionen.

Grosshandlare Lindberg
TOFS, Thor Odert Folke Sällskapet

Lars-Olof
2007-09-18 14:57
#6

En Åke-bok inhandlad! Levereras på lördag.

Grosshandlare Lindberg
TOFS, Thor Odert Folke Sällskapet

Annons:
mondeo
2007-09-18 16:19
#7

På nästkommande lördag 22 kommer jag att medföra X-antal kronor som likvid för bok om Åke.

Tacksamheten är pyramidon!

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

Upp till toppen
Annons: