Annons:
Etikettthor-mod-en
Läst 4463 ggr
MarieT
12/20/07, 11:21 AM

Thor Modéens plats

Som bekant så har det på senaste år byggts nya hus i det anrika filminspelningsområdet Filmstaden i Råsunda.

De nya gatorna i Filmstaden har fått namn efter bland andra Greta Garbo, Mauritz Stiller och Dagmar Ebbesen! Självklart har vi även Thor Modéens plats och där vill vi nu göra lite mer…

Jag har redan hittat några bra citat av Tosse, men söker fler! En utmaning för TOFSarna och andra pilsnerfilmsälskare!?

God Jul från Filmstaden!
www.filmstadenskultur.se

Annons:
Kaj
12/21/07, 12:10 PM
#1

En Tosse klassiker är "Skål på're, Hej på're, Tjena're" som förekommer flitigt i alla filmer där lättgrogg skall inmundigas.

En anna är från Flottans checka gossar (tror jag det är)
Den svenska flottan skall ställa upp i en rodd tävling mot den engelska flottan som är på besök i Sverige.
Kaptenen på den svenska båten ställer upp sitt manskap för att ta ut de bästa männen att delta i tävlingen. När han kommer fram till Tosse frågar han:
- Kan ni ro karl?
Tosse svarar:
- Ja jag kan ro. Jag har haft motorbåt i sju år och vart jag än kommer säger folk "Ro hit med en bira"

Lars-Olof
1/7/08, 9:10 AM
#2

Strålande tider, härliga tider!

Jag menar det.

Visst ä de dä, visst ä de dä, visst ä de dä.

Grosshandlare Lindberg
TOFS, Thor Odert Folke Sällskapet

Sven-Ake
1/13/08, 7:27 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Sista året på Södran.Thor kom till teatern i ett par slitna,bruna byxor.Det observerade Åke Söderblom,som anmärkte:Snälla Thor,dom där byxorna var väl slitna.Det är ju så man kan spegla sig i dom där bak.Ja,sa Thor,dom härstammar från min GLANSPERIOD……

Glad

Kaj
1/14/08, 1:45 PM
#4

Från en film jag inte kommer ihåg namnet på

En person skall måla av Tosse. När tavlan är klar säger Thor till en vän:
- Ja den blev väl bra men näsan tycker jag inte riktigt att den blev så bra
Då svarar vännen:
- De hade väl inte sådan röd färg

Upp till toppen
Annons: