Annons:
Etikettpilsnerfilm-på-riktigt
Läst 4866 ggr
Hupert
2008-05-24 02:21

Pensionat Paradiset på archive.org

Pensionat Paradiset har dykt upp på archive.org!

http://www.archive.org/details/Pensionat_Paradiset_1937

Annons:
mondeo
2008-05-24 19:22
#1

Fantastiskt!
Tack Hupert.
Jag har den visserligen inspelad men denna versionen där var även förtexterna med och det har inte versionen jag har.

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

Kaj
2008-05-30 21:23
#2

Bra inlägg där. En ren kopia från SVT men ack så bra den är. Och för oss som vill ha den på DVD i stället för våra gamla klassiker är detta suveränt

Kalle_Jeppsson
2008-06-05 23:06
#3

Jag laddade ner den och fick äntligen se klassikern!

Colorado Claro!

kindahl
2008-06-24 12:47
#4

Jag  är lite dålig på det tekniska. Jag har försökt ladda ned filmen men får bara med ljudet.

Hur gör man ??????

Kan man sedan kopiera ned filmen till en DVD som man kan spela upp i DVD-spelaren och köra på TV:n  ??????

Kaj
2008-06-24 13:04
#5

#4

Det beror antagligen på att detta är en Image fil. Du behöver då t ex programmet VLC (Gratis) för att se filen på datorn. VLC klarar de flesta (alla) filformaten utan att du behöver installera en massa codecs och annat eftersom det redan ingår i programmet. Den klarar video, DVD, VCD, AVi, DIVX alla typer av ljudfiler såsom mp3, wma, CD skivor mfl.

Image filen kan du kopiera till en DVD med de vanligaste brännarprogrammen. Jag använde t ex Roxio och valde bränn image till skiva.
Nu kommer jag inte ihåg vilken extension filen hade. Vissa brännar program klarar t ex inte av filer med extension IMG utan kräver extension ISO. Om det är en IMG fil så ändra bara filnamnets extension till ISO genom att namnändra filen så skall det gå bra att bränna till en DVD skiva

Ritchie
2008-06-25 10:35
#6

många beteckningar blir det…

Annons:
kindahl
2008-06-30 16:32
#7

Tack för tipset !!

Nu har jag laddat ned filmen och kopierat till DVD som fungerar på min DVD-spelare.  Jättebra  !!!!

Men nu har har jag fått blodad tand. 

Är det någon som vet, om det finns fler pilsnerfilmer på internet som man kann ladda ner ???????????????????

poppe
2008-08-24 21:25
#8

Hej

tack så mycket det var behövligt har den på VHS men DVD blir ju alltid bättre. Säger som föregående talare att om det är någon som vet ifall det finns några fler filmer ute på den sidan eller någon annanstans?

Ett tips från mig om ni vill ha lite härliga filmer är att gå in på vissa kända fildelningsnätverk om era samveten tillåter och söka på Åsa-Nisse om ni vill få de filmerna kompletta på DVD är ju inte helt lagligt men vissa av dessa går ju ej att få tag på i den vardagliga handeln. Finns även ett flertal andra som man kan hämta hem men om jag inte minns helt fel så kommer dessa också upp när man söker på Åsa nisse.

Kaj
2008-08-25 13:12
#9

Magistrar på sommarlov med Thor Modén, Carl Hagman, John Botvid, Karl-Arne Holmsten, Alice Babs finns på vissa fildelningsnätverk. Är ju inte lagligt så där är det bara era egna samveten som får avgöra. Vill därför inte heller här på forumet annonsera vilka fildelningsnätverk den finns på utan ni måste nog själva söka på olika torrent siter eller på DC++ (hitta rätt hubbar etc).

poppe
2008-08-25 22:53
#10

Hej ändrade mitt inlägg en aning. Beklagar "anonnseringen" av den nämnda sidan.

Hanna-Kristina
2008-08-26 17:31
#11

Aldrig med min kofot, Magistrarna på sommarlov, Vårat gäng och I dur och skur (m fl) finns att köpa på dvd på discshop.se för mellan 99 - 159 kronor.

_Fildelning i all ära, men om vi entusiaster stöder utgivandet av gamla rariteter på dvd kanske det gör att fler titlar ges ut på sikt… _

Upp till toppen
Annons: