Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu Senaste inläggen

Allmänt Annalisa Ericson Dagmar Ebbesen Erik Bullen Berglund Julia Caesar Pilsnerfilm i skrift Pilsnerfilm på TV Pilsnerfilm på riktigt Pilsnerfilmsfestival Thor Modéen Åke Söderblom
Allmänt

OS är slut - och vad händer?

2010-03-01 00:21 #0 av: Lars-Olof

Efter fjorton dagars frisksportande i tv-rutan är det dags att återuppta traditionen med fina pilsnerfilmer på eftermiddagarna i de statliga tv-kanalerna.

Men vad händer?

Svt1 kl. 14.40 tisdag 2/3

I Lapplandsbjörnens rike
Svensk långfilmsdokumentär från 1940. En film om naturens växlingar under ett år i nordligaste Sverige, och om djurens kamp för överlevnad i ödemarken. Filmen fick många lovord för sina "fotografiskt mästerliga bilder" och "grandiosa naturscenerier". En film av Stig Wesslén.

Jag menar det!

Grosshandlare Lindberg
TOFS, Thor Odert Folke Sällskapet

Anmäl
2010-03-02 08:44 #1 av: Trint

Men hallå. Vad är detta?

"En film om naturens växlingar under ett år i nordligaste Sverige...." låter ju inte som en skrattfest direkt.

Upplever just nu delar av naturens växlingar i norra Sverige  - snö, snö, kallt, snö, kallare. Gillar det men ser fram emot växling till dropp, tö, musöron på björkar, sol, värme etc. etc.

Vi får hoppas på snar återkomst för pilsnerfilm i de publika kanalerna.

/Per

Anmäl
2010-03-02 12:32 #2 av: Lars-Olof

Det ska bli väldigt intressant och se var de smyger in lättgroggen...

Grosshandlare Lindberg
TOFS, Thor Odert Folke Sällskapet

Anmäl
2010-03-02 14:16 #3 av: Trint

"Fotografiskt mästerliga bilder" och "grandiosa naturscenerier" - skulle väl kunna vara Pensionat Paradiset, Kärlek och störtlopp, Snurriga familjen, Magistrarna på sommarlov eller annan högkaratig film?

Per

Anmäl
2010-03-02 22:35 #4 av: veritas

För min del skulle jag nästan få spasmer av lycka om de hade möjlighet att sända stumfilmsversionen från 1919 av "Hemsöborna"

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.