Annons:
Etikettallmänt
Läst 1436 ggr
Trint
2010-08-20 22:01

Pilsnerhöst

Nu är det dags. Grillen är arkiverad, skolorna börjar visst och höstmörkret kryper på. Tid att krypa ner i gillestugan. Hur många gillestugor byggs, inreds och används nu för tiden? Man känner sig antikverad. Förlåt att jag trivs där nere.

För där ner börjar nu säsongen. Nu drar vi ner på engelska deckare. Och ungdomarnas amerikanska serier. Nu blir det gedigna, helst svenska, svartvita lustspel.

Gärna VHS, ni vet de där mediet med de rätta bildstörningarna. DVD:er, likadana. Men oh så roliga.
Det får ju gärna smyga sig in något nytt, ja nygammalt alltså. Något tidigar fåsett.

När man bor avsides, långt från pilsnerfilmcentrum, ja då får man vara glad att ägna sig åt ensam pilsnerfilmpicknick. Det blir nog bra det också!

/Per

"Det var inte bättre förr. Det är nu det är sämre."

Annons:
mondeo
2010-08-21 19:00
#1

Visst minns man den kära gillestugan.

Har under en period i mitt liv ett förflutet i byggbranschen så visst kommer jag ihåg den starka lukten av fukt som stömmade emot en när man gick ner för halvtrappaen till gillestugan. Väl nere fick man gå på de bågnade perstorpskivorna som föreställde furuplank.

Problemet var väl att den kära gillestugan låg under marknivå.

Nu svartmålar jag ju din favoritplats men jag utgår ifrån att du inte har några problem i din gillestuga. 

För att lätta upp stämmningen lite så börjar nästa vecka V34 med två filmer på SVT (som jag i alla fall inte har sett).
Måndag: Alice Babs i filmen "Musik ombord" från 1958.

Tisdag en höjdare (tror jag) om man ska gå efter namnet:
"Lata Lena och blåögde Per" från 1947. Vad sägs om John Elfström, Rut Holm och "Botte" Botvid? 

Jag kommer att spela in dom på VHS.

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

Upp till toppen
Annons: