Annons:
Etikettallmänt
Läst 1131 ggr
mondeo
7/29/10, 9:16 PM

En gråzon?

Vi filmentusiaster rör oss ju ofta i en svart/vit zon men nu känner jag att jag är på väg i en gråzon istället.

Som vanligt vänder jag mig till sakkunskapen här på Pilsnerfilmsidan.

Jag har ett par föredragskvällar på gång och den ena kvällen är det tänkt att jag ska visa en hel film, via en projektor (kanon).
Men så fort man tar fram en film och ändå värre en film med musik, då ska alla ha betalt.

Vi har väl inga åklagare bland oss här på sidan för då kanske det blir järnring runt foten med vidhängande kätting och kula.

Jag har fattat det så att man får visa en film i ett "slutet" sällskap, är det rätt?

Nu kommer gråzonen.

Arrangören är väldigt darrig och rädd när jag föreslår att när folk börjar välla in i massor för att lyssna på mig och se på film så skulle man samtidigt som man köper en biljett få ett gratis medlemskap och ett medlemskort i ex. Mondeo´s filmklubb.

Är jag ute på gungfly eller?

 Lasse-Maja/mondeo

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

Annons:
mondeo
8/2/10, 8:22 PM
#1

Har vi inga brännvinsadvokater här på Pilsnerfilm i fokus som kan ge mig ett råd?

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

Lars-Olof
8/2/10, 8:36 PM
#2

Jag kan ge dig ett råd. Med klubbar, föreningar och sällskap kan man uträtta stordåd. Jag tycker ditt resonemang låter rimligt, i alla fall enligt min mening.

Å andra sidan vet jag, att det är knappt tillåtet att kika på egen inhandlad film.

Det där med brännvinsadvokat förstår jag inte rikigt…

Men du har väl kört studiecirkel, dina kontakter där borde rimligen ha ett svar…

Grosshandlare Lindberg
TOFS, Thor Odert Folke Sällskapet

Upp till toppen
Annons: