Annons:
Etikettallmänt
Läst 1307 ggr
mondeo
12/2/10, 4:48 PM

Hu! va hemskt, igen.

Tisdagen den 7 dec kl. 13.50 på SVT1 fortsätter Nils Hallberg sitt segertåg över Sverige. Han är åter Freddy i en Hillman thriller.

"Mannekäng i rött" från 1958.

John Hillman anländer till modehuset La Femme med sin assistent Freddy Sjöström. I ett skyltfönster ser de en skyltdocka falla ihop. "Skyltdockan" visar sig vara den röda mannekängen. Hon är död. En dolk sitter i ryggen.

Ni förstår själva det blir en rysare i den högre skolan.

Det blir väl som vanligt att jag gömmer mig bakom en kudde större delen av filmen, fast den stammande Freddy tänker jag inte missa.

Som vanligt i dessa filmer medverkar i bakgrunden Karl-Arne Holmsten och Annalisa Ericson.

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

Annons:
veritas
12/2/10, 9:50 PM
#1

Måhända blir det inte alldeles skräckfritt tidigare på dagen heller - klockan 12.15 på TV4 GULD går "Åh, en sån advokat" med vänner Elof Ahrle som den rättskaffens mannen som löser det mesta.

Lars-Olof
12/3/10, 10:32 AM
#2

Att ni vågar…

Grosshandlare Lindberg
TOFS, Thor Odert Folke Sällskapet

Trint
12/3/10, 11:11 AM
#3

Jag köpte, för ett år sedan, Hillmanboxen med alla filmerna. En besvikelse. Inte filmerna i sig men den tekniska kvalitén. Två av filmerna kraschade någonstans mitt i. Discshop skeppade gladeligen ut en ny komplett box. Samma fel på exakt samma ställen där………

veritas
12/3/10, 11:27 AM
#4

Jag kollar noga vad som går på TV4 FILM och GULD..spelar in även om jag har dem tidigare - en helt annan teknisk kvalité på Åsa-Nisse. Själva handlingen har de ock dessvärre inte gjort något åt

mondeo
12/7/10, 10:30 AM
#5

Påminner bara om ruskigheterna kl. 13.50 på SVT1 idag!

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

Upp till toppen
Annons: